زبان EN AR
+
اندازه قلم
-
رنگ
دانشگاه علوم پزشکی همدان
زبان FA EN AR
  • تاریخ انتشار : 1401/06/27 - 10:28
  • تعداد بازدید : 608
  • تعداد بازدیدکنندگان خبر : 33
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه هشدار داد:

غذاهای پرچرب کانون خطر سرطان

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه گفت: براساس تحقیقات پزشکان غذاهای پرچرب ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.


Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA


مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه گفت: براساس تحقیقات پزشکان غذاهای پرچرب ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.


به گزارش روابط عمومي معاونت غذا و داروي دانشگاه، مصرف غذاهای حاوی چربی اشباع شده، کلسترول و رژیمی که چربی آن بالا است می‌تواند خطر ابتلا به سرطانهای پستان، پروستات، کولون و رکتوم را افزایش دهد.
وی اضافه کرد: امروزه الگوهای غذایی پرچرب و نیز حاوی شیرینی و غذاهای شیرین فاقد مواد مغذی و معدنی است و به افزایش سرطان کمک می کند.
کاظم زاده با تاکید بر لزوم مصرف گوشت‌ های کم‏ چرب در برنامه غذایی روزانه ، گفت: گوشت همواره یکی از وعده های غذایی روزانه محسوب می شود و بهتر است پیش از طبخ گوشت، چربی ها جدا شوند.
وی به مصرف کنندگان توصیه کرد؛ از گوشت سفید به ویژه ماهی به جای گوشت قرمز استفاده کنند و پیش از پخت نیز پوست و چربی آن را جدا شود.
کاظم زاده در ادامه با اشاره به لزوم استفاده از مواد لبنی کم چرب گفت: محصولات لبنی کم ‌چرب دارای منابع کافی از پروتئین، ویتامینها و مواد معدنی به ویژه کلسیم هستند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین مصرف غذاهای حاوی ویتامین A، بتاکاروتن و ویتامین C احتمال ابتلا به سرطان‌ها را کاهش میدهند.
وی با اشاره به جایگزین کردن میوه ‌ها و سبزیها به جای تنقلات سرخ شده، گفت: در رژیم غذایی روزانه از سبزیهای برگی شکل و سبز تیره، زرد، نارنجی و میوه‏ها بویژه مرکبات استفاده کنید.
مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه یادآور شد: سبزیهای خانواده کلم بیشترین کاهش‌ دهنده ابتلا به انواع سرطانها هستند چرا که منابع مطلوب از فیبر، ویتامین‏ها و مواد معدنی را دارند.
وی توصیه کرد: با توجه به برچسب غذاها و میزان چربی و کالری و فیبر در آنها سعی شود برنامه غذایی مناسب روزانه مورد استفاده قرار گیرد.
هم اکنون بیش از سه هزار نفر در همدان مبتلا به انواع سرطان هستند.


منبع: ايرنا


  • گروه خبری : اخبار روابط عمومی
  • کد خبر : 44287
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

نشانی: 
نظرسنجی
آمار بازدید
تعداد بازدیدکنندگان امروز 2304
تعداد کل بازدیدکنندگان تا امروز 533678
تعداد کاربران بر خط 21